Blog vznikl jako projekt toho, co mě baví. Najdete zde recepty, recenze, cvičení a články na různá témata. Ať se vám u mě líbí...

neděle 26. října 2014

Rýžová kaše s višněmi


Přiznávám, poslední dobou mám úchylku na rýžovou kaši (:o a při návštěvě obchodu jsem narazila na višňový kompot... mno a napadlo mě - rýžová kaše a višně... mňaaaam... málem jsem višně snědla ještě dříve, než jsem uvařila rýžovou kaši ((: . Na tuhle dobrotu budeme potřebovat...

Na 1 porci rýžové kaše:

45g Rýže v suchém stavu
250ml Mléka (+ na podlití!)
1 Lžíci třtinového cukru

Mletá skořice

Na 1 porci višňové omáčky:

2 Lžíce kompotovaných višní (vypeckované)
1 Lžíce šťávy z kompotu
1 Lžička třtinového cukru
Kousek másla
Skořice

Na ozdobu:

1 Kostička hořké čokolády
Mandlové plátky/hranolky

Rýžovou kaši si připravíme tak, že odvážíme 45g rýže (speciální na přípravu mléčné rýže nebo klasickou), zalijeme 250ml mléka (klasické nebo rostlinné - co máte rádi), 1 lžící třtinového cukru a trochu skořice (nebo vanilky a nebo obojeho). Mléko se docele rychle vyváří, takže hlídat, aby se kaše nepřipálila, popřípadě přilévat mléko. Vaříme dokud rýže nezměkne. Mám kaši ráda řidší, takže mléka ještě přilévám docela dost...

V druhém kastrůlku si rozehřejeme máslo, necháme zrůžovět a poté přisypeme 1 lžičku třtinového cukru (bohatě stačí, protože kompotované ovoce je již samo o sobě dost sladké) a necháme zkaramelizovat. Do kastrůlku přidáme 2 lžíce višní (výborné jsou z lidlu 😉) a 1 lžíci šťávy z kompotu. Já jsem višně trošku rozmačkala vařečkou, aby se lépe osmahly, ale klidně můžete nechat v celku. Skořicí nešetříme a společně dusíme... V případě, že by se višně připalovaly, tak ještě podlijeme vodou, nebo šťávou z kompotu. Višně by měly mít strukturu jakou můžete vidět níže 😊 .


Poté stačí jen zamíchat višně do rýžové kaše, nebo ji višněmi ozdobit. Kaši s višněmi posypeme na hrubo nastrouhanou 70% čokoládou a posypeme mandlemi, nebo jinými ořechy. Musím říct, že tato varianta mi chutná ještě víc než Rýžová kaše s jablky... Která je Váš favorit??? (;

😻





0 komentářů:

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře ať jsou jakékoliv... Nadarmo se neříká, že nejlepší je konstruktivní kritika, ale slova chvály si samozřejmě také přečtu ráda... Pokud se vám libí recept, pište, ať vím, že se ubírám správnou cestou... Potřebuji vaši zpětnou vazbu, abych věděla jakým směrem se ubírat dál... Děkuji

Používá technologii služby Blogger.

© Suzzie pro zdraví, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena